30 maj 2011

SALADE CÉSAR // CEASAR SALAD



En af verdens allerbedste salater hvis du spørger mig! Specielt når den kan nydes i solskin!!
Tag noget salat (jeg brugte hjertesalat), skyl det grundigt, brug kun de bedste af bladene og skær det "hårde" i midten ud. Tag noget rugbrød (kan også være hvidt brød, men det undgår jeg så vidt muligt), skær det i tern, vend det i oliven olie, salt og hvidløg, og sæt dem i en ovn på grill effekten. Jeg tog ikke rigtig tid på dem, så der må du lige holde øje ;-) Når de er klar lægges de på en tallerken med køkkenrulle, så de bliver sprøde. Steg lidt kylling med salt og peber, og vend det hele i en skål sammen med en dressing af, ja nu må jeg se om jeg kan huske det, noget æbleeddike (eller anden), olivenolie, salt, peber, citronsaft, hvidløg, revet parmesanost, sennep, cremefraiche, pasteuriserede æggeblommer og til sidst ansjos (ja det lyder fucking klamt!! Men alle de opskrifter der var på nettet om dressingen til Ceasar Salad, indeholdte altså den klamme fisk), blend det hele i en foodprocessor og smag selv til med hvad du nu synes den mangler. Held den over salaten, og riv noget parmesanost som du drysser over. 
Bisous Chris!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar