22 juni 2011

TAPAS MÉDITERRANÉENNES // MIDDELHAVS TAPAS

Det blev til lidt "hvad-har-jeg-i-mit-køleskab" aftensmad her til aften, men ikke destomindre smagte det godt! En hurtig salat af spinat og rucola med dressing af citron, olie, salt og peber over. Til salaten lavede jeg gedeost med parmaskinke stegt på panden, melon med parmaskinke, ristet rugbrød med rød pesto, og et lille tårn af pandestegt aubergine, hvor der derefter er lagt en skive tomat og en skive mozerella ost på. Derefter røg de i ovnen til osten smeltede. Sidst men ikke mindst lavede jeg også en portion gazpacho. Jose har før lagt en opskrift ud, så den bliver ikke helt punkt til punkt, men jeg vil alligevel lige fortælle hvad jeg tog i da den er en lille smule anderledes. Peberfrugter lægges i ovnen til skindet er næsten sort, samtidig med at nogle tomater koges, da begge ting er klar pilles skrællen af og blendes med agurk, olie, tomatpuré, citronsaft, basilikum, oregano, salt, peber og citronsaft. Til sidst sættes den på køl til den skal serveres :-)
Bisous Chris

Ingen kommentarer:

Send en kommentar