05 juli 2011

GRUAU LE MATIN // MORGENGRØD

Jeg ved godt at de fleste nok ikke er så vilde med grød, men man kan gøre det meget mere spændende ved at tilsætte nødder og kerner. For jeg kan altså heller ikke bare spise rent grød, det er for kedeligt. Jeg spiser min grød med, hasselnødder, mandler, abrikoser, hørfrø, solsikkekerner, græskarkerner og så vælger jeg mellem kanel eller kokosmel. Og så kan du koge det i enten vand eller mælk. Jeg foretrækker mælk da det giver mere smag. Du kan også selv tilsætte andre nødder og kerner eller hvad du lige finder på. Hvis det stadig er for kedeligt så skær lidt frugt (eller bær) ud og drys på toppen. 

Nu er jeg hjemme fra Edinburgh og det var bare helt fantastisk vejr og en meget smuk by. Der var både historie og en masse gode vintage shops og andre sjove butikker. Maden var også virkelig lækker også selvom man kun kunne få "fish 'n' chips" (det svarer lidt til rødspættefilet bare i mindre stykker og så med pomfritter. Og selvfølgelig, REN friture og INTET grønt. Sådan er det i Skotland" Jeg har dog ikke ret mange billeder af maden, men jeg har noget i ærmet som kommer en af dagene her. 
Jeg rejser igen på torsdag, denne gang til sommerhus i Sydfrankrig.  Men der kommer jeg til at blogge normalt da der er fri internet. 

Jeg håbet i nyder ferien og spiser en masse lækker mad, det gør jeg i hvert i fald. 

Bisous Jose

2 kommentarer:

  1. Lækker food blog de damer - jeg er fan!
    Kh, Sandra

    SvarSlet
  2. Det varmer! Tusinde tak! Vil lige tjekke din blog ud :-)

    Bisous

    SvarSlet