12 juli 2011

UNE SOIRÉE AVEC DE LA LAVANDE // EN AFTEN MED LAVENDEL




I London købte jeg en ret fantastisk kogebog der hedder "Prepped" og som er skrevet af Vanessa Kimbell. Den indeholder blandt andet mange opskrifter med lavendel. Jeg havde aldrig rigtig tænkt over at bruge lavendel i mad, så det måtte afprøves, og resultatet var virkelig lækkert! Og nu glæder jeg mig endnu mere til at komme afsted til Sainte-Maxime som ligger i Provence, hvis kendetegn er de smukke lavendelmarker. Rigtigt findes der en madlavendel som giver ekstra meget smag hvis navn på latin er Lavandula Augustifolia, men jeg havde kun de normale, som ses på det øverste billede, men det fungerede altså også rigtig fint. Aftens menu bestod af Laks bagt med lavendel, brød med brie og lavendel honning og en bulgur salat.

Bisous Chris

2 kommentarer:

  1. Elsker jeres blog piger, den er så fed. Læser den hveeeer dag! Kys

    SvarSlet
  2. Hvor er du dejlig Frida! Tusind tak <3 - Jeg elsker også din blog!
    Kys Chris :-)

    SvarSlet