13 november 2011

DESSERT D'AUTOMNE AVEC DES POMMES ÉPICÉES || EFTERÅRS DESSERT MED KRYDREDE ÆBLER









Jeg er helt vild med at gå ture i efteråret, jeg synes det er så smukt! Men lige så meget som jeg holder af at opholde mig ude, lige så glad er jeg også for at hygge indenfor med te, tæppe og noget sødt at spise. Selvom de måske ikke ser ud af meget, så kan jeg love jer for at de er virkelig lækre og fulde af smag. Så hvis du vil forkæle et par hjemvendte rekrutter, så vil disse ikke skuffe, jeg lover dig, hele huset dufter af den skønneste kanel/kardemomme blanding. Hvad du vil nyde æblerne med er helt op til dig, min mor og jeg spiste dem med græsk yougurt, og min lillebror og far spiste dem med flødeskum, du kan også vælge en god vaniljeis, hvis du er mere til det :-)
Krydret æbledessert til 4
5 mellemstore efterårsæbler 
1½ spsk stødt kanel
1 stor tsk stødt kardemomme
1 spsk sukker
Omkring 20 nelliker 
ENDVIDERE
½ dl mandler
Græskyougurt, vaniljeis eller flødeskum til servering.
Skyl æblerne, fjern kærnehuset og skær dem i mundrette stykker. Læg dem derefter i et ildfast fad. Bland kardemomme, kanel og sukker i et glas eller en lille skål og hæld det over æblerne. Vend rundt i æblerne og sørg for at de alle har fået blandingen på sig. Læg til sidst nellikerne ved, og bag æblerne ved 180 grader i 15-20 min. De skal være bløde udenpå, men stadig med et bid, du kan mærke efter med en gaffel. Til at slutte af med fiskes nellikerne op, og erstattes med hakkede mandlerne der vendes i. Del æbleblandingen i 4 lige store bunker og læg en klat at dit yndlings tilbehør ved siden af. Nyd dem varme og i godt selskab :-)

Bisous Chris

6 kommentarer:

  1. Mums hvor ser det lækkert ud!

    katrinedamsgaard.blogspot.com

    SvarSlet
  2. Hej Katrine,
    Mange tak, det er jeg glad for at synes :-)

    Bisous Chris

    SvarSlet
  3. Guf, hvor ser det lækkert ud :) og samtidig meget nemt - skøøn opskrift :)

    SvarSlet
  4. Hej Kristine,
    Tusind tak! Og ja det er nemlig super nemt, og også billigt nu hvor æblerne har højsæson :-)

    Bisous Chris

    SvarSlet
  5. Nu har jeg prøvet at lave det, og det er lækkert! :D

    SvarSlet
  6. Hej Sille,
    Hvor er det dejligt at høre! Jeg elsker når I kan bruge opskrifterne :-)

    Bisous Chris

    SvarSlet