16 november 2011

PERLE ÉPEAUTRE AVEC DE SAUMON, FRUIT ET NOIX || PERLESPELT MED LAKS, FRUGT OG NØDDER



Jeg lavede for virkelig længe siden denne lækre og mættende perlespeltsalat. Den er fra Meyers nye kogebog, Almanak, som jeg desværre ikke ejer, men som jeg tror jeg vil ønske mig i julegave. Nogle gange kan man i stedet være heldig at finde nogle små kort, hvorpå der er de lækreste opskrifter, og det var på sådan et kort, jeg fandt denne opskrift. Den er perfekt som et aftensmåltid i sig selv, på en lun sommeraften, måske serveret med et stykke lækkert rugbrød med pesto på. Jeg lavede lidt om i opskriften, så her får i den som jeg lavede den. Hvis den skal spises som et måltid i sig selv er der nok til 3 personer.
SALATEN
2 dl perlespelt, kogt som anvist på pakken
40 g babyspinat
2 sure æble
30 g mandler
200 - 250 g røget laks
Mynteblade
DRESSINGEN
1 spsk rapsolie, eller en anden der er smagsneutral olie
Saft og skal fra en øko citron
1 tsk honning
salt + peber
Kog perlespelten. I mens skylles spinaten og dryppes af. Æblerne vaskes og kernerne fjernes, derefter skæres de i mundrette bidder. Mandlerne hakkes og ingredienserne til dressingen røres sammen. Bland det hele sammen, pynt med masser af mynte og nyd med ristet rugbrød :-)


Husk at tilmeld dig vores konkurrence!


Bisous Chris

5 kommentarer:

  1. Thank you Ivy,
    I'll take a look :-)

    Bisous Chris

    SvarSlet
  2. Årh nam! Det ser bare rigtig godt ud. Den tror jeg snart at jeg vil prøve at lave :)

    Det er ellers en rigtig lækker blog I har Jer. Godt arbejde, den glæder jeg mig til at følge :)

    Venlig hilsen
    Martin
    Rigeligtsmør.dk

    SvarSlet
  3. Hej Martin,

    Tusind tak, det kan du roligt gøre, den smager så dejligt! :-)
    Mange tak, det er vi glade for at høre. Og i lige måde!

    Bisous Chris

    SvarSlet
  4. Smager super lækkert!
    Beundrer jer virkelig for jeres blog, og for at være så engagerede selvom i kun går i ottende klasse, det er virkelig vildt!

    SvarSlet