04 oktober 2012

POULET A LA TOMATE DE MA MAMAN || MORS KYLLING I TOMAT

Denne ret gør mig altid glad. Den smager fantastisk, den mætter, luner og giver mig altid en følelse af hygge. Det er en ret min mor har lavet så længe jeg kan huske, og den stammer vidst oprindelig fra min onkel og faster, så det er en rigtig familieopskrift, som alle holder af.
KYLLING I TOMAT MED PASTA
1 fed hvidløg
1-2 løg
75 g bacon
500 g kyllingfillet
2-3 dl grøntsags- eller kyllingbouillon 
1 dåse flåede tomater

½ dl hvidvin
Lidt citronsaft
Timian
1 dl fløde

DERUDOVER
500 g grovpasta
Hak hvidløg og løg og sauter i lidt olie. Skær bacon og kylling i tern og tilsæt det. Lad det stege lidt til kyllingen næsten er klar. Tilsæt bouillon og lad det koge lidt ind. Tilsæt flåede tomater, hvidvin og citronsaft. Lad det simre let. Smag til med salt, peber og timian. Kog pastaen til ønsket konsistens. Tilsæt fløden gryderetten. Hæld vandet fra pastaen og server straks med den færdige kylling i tomat.

KNUS CHRIS

2 kommentarer:

  1. Hi!
    Fand jeres smukke blog via Cover magazine, hvor fin de er!

    Jeg var nöd at skrive om jer i vores life style blog - www.kalkdily.com

    Knus! :)
    Erika

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Erika,
      Nøj hvor sejt! Tusind tak for den fine anbefaling på din flotte blog, det er vi glade for! :-)

      Knus,
      Chris

      Slet