28 maj 2011

DANS LE RÉFRIGÉRATEUR // FRA KØLESKABET

 Salaten består af: Spinat, gulerod, rød peberfrugt, agurk, forårsløg, stegte champignoner og peanuts, græskarkerne og sesamfrø som er let ristet på en tør pande. Og en dressing der består af sød chilisauce, ingefær, lime, soya, olivenolie og sesamolie.
De her kyllinge frikadeller lavede jeg bare ud af hovedet sådan ud fra det vi havde i køleskabet. men nu vil jeg prøve at remse det op hvis jeg kan huske det.

Selve dejen:
hakket kyllingekød
2 spsk. havregryn
2 spsk. hvedemel
1 æg
Øvrige ingredienser:
bredbladet persille
koriander
revet skal af 2 limefrugter + saft
2 spsk. chilisauce
2 spsk. jordnødder
2 spsk. sesamfrø
2 spsk. soya
Du skal nok prøve dig lidt frem med det hele. Du kan også godt lave fiskefrikadeller i stedet for kylling, det smager også godt!

Og så undskylder jeg at jeg har været en del fraværende her på blogge, men vores net er i øjeblikket nede her så lige nu er familien i krig om KUN ÈT tdc mobile stik. Så det har været lidt svært at komme til at blogge ordenligt.

Bisous Jose

Ingen kommentarer:

Send en kommentar