06 juni 2011

2 x BROCHETTES // 2 x SPYD




I dag lavede jeg 2 forskellige slags spyd, begge inspirerede af det asiatiske køkken som er mit yndlings!! Til den lavede jeg æble-chili salat - jeg ELSKER æbler i salater. Det ene spyd var kalkun skåret i tern og stegt på panden, derefter lavede jeg en marinade af sød chilisovs, lime og soya som jeg vendte de stegte stykker kalkun i. Derefter træk jeg dem på spyd, lagde dem i et ildfast fad, og dryssede med sesamfrø, de fik lige 5 minutters tid i ovnen og så var de klar. Det andet spyd var tigerrejer i en marinade af olivenolie, lidt soya, sød chilisovs, lime, finthakket ingefær, chili og hvidløg. Rejerne skal helst trække i marinaden så længe så muligt. Derefter steges de i en wokgryde, sammen med marinaden som de har ligget i. Efter det trækkes de på spyd. Salaten bestod af hvidkål, massere af sure æbler, rødløg og finthakket chili. Dressingen bestod af det samme som altid, sød chilisovs, massere lime, soya og hørfrø olie. Til sidst vendte jeg massere af friskhakket koriander i.
Bisous Chris!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar