17 juni 2011

Crème à la réglisse // Lakridscreme


Det var mest bare et eksperiment, men det endte med at smage ret lækkert! Der er ikke noget fancy i det. Jeg købte en pose lakrids karameller, halvdelen frøs jeg ned, den anden halvdel smeltede jeg i en gryde med en lille smule mælk. De frosne karameller lagde jeg i en frysepose og slog dem i stykker med en kødhammer. De smeltede karameller blev blandet op med pisket fløde og massere revet limeskal, til sidst rørte jeg de små stykker hårde karamel i. Jeg serverede det med friske jordbær skåret i kvarte. Hvis du har noget lakridspulver gør det cremen endnu lettere at lave, så behøver du nemlig ikke stå og smelte karameller. Hvis du ikke er så meget til lakrids er der massere andre muligheder også, hyldeblomstsaft, citron/lime skal og saft, kaffe osv.
Bisous Chris :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar