18 juni 2011

POULET MAROCAIN // MAROKKANSK KYLLING


Det ville nok være mest oplagt at servere retten med ris til, det fik resten af min familie også, men jeg havde mest lyst til noget ristet rugbrød og græsk yougurt. Til retten skal du bruge:
1 knsp safran, opløst i 1 dl vand
1 løg
2 store porre
400 g kylling
1 tsk stødt kanel
1 spsk karry
2 dl vand
125 g tørrede abrikoser
25 g rosiner
50 g smuttede hele mandler
2 fed hvidløg
1 tsk salt
Peber
1 dåse kikærter
Koriander eller persille til pynt

Lav 'safranblandingen' af vand og safran. Snit derefter løg og porre. Varm noget olie i en wokgryde og kom kyllingen i, når den ikke længere er rå tilsættes løg og porre, lad det småstege i ca. 5 min. Kom kanel, karry, safranblandingen, abrikoser, rosiner og mandler i. Pres de 2 hvidløg og hæld salt og peber ned i wokgryden. Lad det småkoge i 45 min. Hvis det begynder at blive lidt tørt kan du hælde mere vand på. De sidste 15 min tilsættes kikærterne. Smag til med hvad du synes der mangler, og så er retten klar.
Bisous Chris

3 kommentarer:

  1. kæft, hvor ser det lækkert ud! men tror dog jeg ville vælge at spise ris til (:

    SvarSlet
  2. mange tak! det havde jeg også gjort, hvis ikke det var fordi jeg har fået den dårlige vane ikke at spise det ;-)
    - Chris

    SvarSlet
  3. jeg gør det når jeg laver kylling, bruger jeg kylling inderfilet, der føles kødet ikke så tørt.

    Tager et ovnfast fad, kommer revet gulerødder i bunden, eller gulerødder der er skåret i skiver, ligger så kylling inderfilerne oven på, og så rodfrugter rundt omkring.

    De der gulerødder gør at kylling steger eller småkoger i saften fra gulerødderne, så man skal skal ikke bruge fedtstof til og stege det i :) og så smager det godt

    SvarSlet