19 august 2011

PARFAIT AU NOUGAT RÔIT // PARFAIT MED BRÆNDT NOUGAT





Hej bloggere! Jeg er rigtig glad for at jeg har fået lov til at blogge herinde som gæsteblogger i lidt tid :-)
Idag besluttede jeg mig rimelig spontant for at lave is, men da jeg ikke har nogen ismaskine besluttede jeg mig for at lave "parfait" i stedet. Og da vi ingen fløde havde lavede jeg den med mælk i stedet, men resultatet blev rigtig lækkert. Opskriften har jeg fundet på summerbird:
Nougat fyld:
65 g. sukker
65 g. hasselnødder
Parfait:
4 pasteuriserede æggeblommer
50 g. sukker
1,5 stang vanilje (opskriften siger ½ stang, men da jeg elsker vanilje puttede jeg mere i)
Cirka 1 dl. skummetmælk
Start med at smelte sukkeret til det er gyldent. Put hasselnødderne i, vend dem hurtigt (pas på sukkeret ikke brænder på) og hæld dem ud på en bageplade med bagepapir på. Lad nougaten køle af.
Hæld æggeblommerne og sukkeret i en skål, skær og rens vaniljestængerne og put dem i æggeblandingen. Pisk til hvidt og skummende. 
Hak nougaten til den størrelse du kan lide, og vend dem i æggeblandingen. Pisk mælken i, og hæld i en tupperware i passende størrelse. Sæt i fryseren, og rør jævnligt i den for at undgå iskrystaller i. Har bedst konsistens i det første døgn.

Bisous Klara!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar