01 oktober 2011

FETTUCCINE AVEC DE LA CITROUILLE ET LA GARNITURE // FETTUCCINE MED GRÆSKAR OG TOPPING





Min søde veninde, Kamille, fortalte om hvordan hende og hendes familie på en rejse til Rom, havde lavet deres egen ravioli med græskar fyld - siden har jeg ikke kunne slå tanken ud af hovedet. Jeg havde desværre hverken tid eller udstyr til at lave hjemmelavet ravioli, så jeg måtte ty til frisk fettuccine i stedet, og det er jo heller ikke helt skidt. Jeg valgte at købe dem fuldkorn, fra mærket Levevis, for at veje op for fløden i retten. Retten var ret improviseret, men det endte heldigvis godt. For at det ikke skulle blive for tungt, serverede jeg det med frisk topping af rødløg, mynte og æble. Jeg ved godt at det er den 3. pastaret i får på 1 uge, men det smager jo lækkert! Der er til 4 personer :-)
500 g fuldkorns fettuccine (normal kan også bruges)
1 dl hvidvin
2 dl madlavningsfløde
½ dl hørfrø
1 rimelig stort hokkaido græskar (650 g renset vægt)
½ rød chili
3 fed hvidløg
½ citron
salt og peber
TOPPING:
1 rødløg
3-4 æbler
mynteblade
Fjern kernerne i græskarret, og skær skallen af, ligesom på en melon. Læg det i et ildfast fad, med lidt olie og salt. Giv dem 15 min ved 200 grader. I mens tørristes hørfrøene på en stor pande, så slipper du for en stor opvask. Tag frøene af, og hæld olie, chili og hvidløg på panden. Lidt efter tilsættes de bagte græskar. Sæt pastaen i gang med at koge, som angivet på pakken (skal som regel kun have omkring 4 min), det gør ikke noget hvis pastaen bliver færdig før indholdet på panden, da det hele varmes op sammen tilsidst. Tilsæt hvidvin, hørfrø og fløde til panden med græskarret. Lad det koge sammen i ca. 2-5 min. Tilsæt den kogte fettuccine og varm retten op sammen. I mens hakkes rødløget fint, æblerne skæret i mindre stykker og mynten skylles. Server retten straks :-)
Man kan sagtens spise retten som den er, men den er også lækker med foreksempel sprødstegt serano skinke eller laks.
Bisous Chris!

5 kommentarer:

  1. Skønne efterårs-farver. Ser lækkert ud :)

    SvarSlet
  2. Hej Cphfoodie!
    Ja, de flotteste farver er nu engang at finde om efteråret, både i maden og naturen. Mange tak! :-)
    - Chris

    SvarSlet
  3. hvor ser det lækkert ud, græskarer (?) er så flotte :)

    SvarSlet
  4. Tre pasta retter på én uge... det er bestemt ikke for meget, når de er så forbandet lækre! ;-)

    http://theglitteronmymind.blogspot.com/

    SvarSlet
  5. Hej Christine!
    Mange tak! Ja, det er de nemlig! :-)

    Hej Louise!
    Haha, det var dejligt at høre! :-)

    - Chris

    SvarSlet