21 november 2011

CHAI LATTE // CHAI LATTE




Jeg ved ikke med jer, men jeg er allerede helt i julestemning. Jeg har spist pebernødder i lange baner og tændt utallige stearinlys på mit værelse. Nu er jeg godt klar til december og al den gode julemad.
Jeg lavede derfor en Chai latte, som jeg synes er meget julet. Det er bare at varme det hele op i gryden og servere varm med et par pebernødder til.

Dadlerne giver sødme og på den måde undgår du at bruge sukker. Kom en lille sjat rom eller calvados i, så varmer den dejligt.

CHAI LATTE:
1 kop soyamælk (gerne den blå. Kan fås i de fleste store supermarkeder)
1 brev spicy/sweet chai
½ tsk kardemomme
½ tsk kanel
1 store bløde dadler

Kog det hele op i en gryde og si det over i koppen, så undgår du grums fra kanel og kardemomme. Husk også at fjerne dadlerne ;-)

Nu er der efterhånden mange der gerne vil vide lidt mere om os, så derfor har vi lavet en fane der hedder "Om os/Kontakt". Og hvis i har andre spændende spørgsmål, så til dem endelig! 

Bisous Jose

6 kommentarer:

  1. læk-læk-lækkert !!
    Hvor er der også nogle flotte billeder... God info i har fået skrevet, forresten <3

    SvarSlet
  2. Jeg synes, at I er ualmindelige dygtige. Keep up the good work :) Jeg nyder at læse med.

    SvarSlet
  3. Dejligt at høre Jules ;-)
    Håber du kan få brug af kortet <3

    /Jose


    Tusinde tak Lika, hvor er vi glade for at du gider at læse med! :-)

    /Jose

    SvarSlet
  4. Mums.. Har aldrig prøvet med dadler i :)
    Hvor er det dejligt, at I bruger soyamælk - og så med vanille!

    SvarSlet
  5. Det synes jeg helt bestemt du skal gøre!! :-)
    Jeg elsker den sojamælk! Man kan bruge det til alt!

    -Jose

    SvarSlet
  6. Jeg har set noget der mindede om det ret mange steder, også tænkte jeg da at jeg måtte prøve det ;-)
    Må man høre hvorfor du spørger?

    /jose

    SvarSlet