15 december 2011

RISENGRØD





Det er en fast tradition for mig hvert år ved juletid at spise massevis af risengrød. 
Normalt plejer jeg at spise den gode gamle version med kanelsukker og en stor klat smør, men det kan godt blive lidt tungt. Så derfor kom jeg på at supplere med nogle æbletern

RISENGRØD MED FYLD:
Risengrød
Salt
Syrlige æbler
1 håndfuld mandler
Kanelsukker
evt. smørklat

Kog en portion risengrød efter anvisningen på pakken
Hak mandler og skær æbler i halvstore tern.

Server i en sød skål og drys æbler og mandler ud over. 

GOD JUL
Bisous Jose

10 kommentarer:

  1. Lækkert! Det havde jeg slet ikke tænkt på :-)

    Hvad er det for nogle søde stjerner der ligger på tallerkenen?

    SvarSlet
  2. Uhm risengrød! Det er nu godt engang imellem.

    God idé at servere den med friske æbletern og mandler. Det vil jeg helt sikkert gøre næste gang :)

    Venlig hilsen
    Martin
    Rigeligtsmør.dk

    SvarSlet
  3. Kan helt sikkert bruges :-) Elsker risengrød og kan spise det hele året rundt.

    SvarSlet
  4. Er faktisk ikke specielt vild med risengrød - men måske er det bare den traditionelle version, det ved jeg ikke. Må i hvert fald prøve jeres - wauw den ser lækker ud! Æbler, kanel og mandler er altid et hit :)

    Kærligst Caroline

    SvarSlet
  5. Tak for de fine, fine kommentarer. Stjernerne er desværre ikke spiselige, de er lavet af træ og er pyntestjerner. Jeg tænkte at det gjorde det lidt julet ;-)

    Caroline, Jeg synes helt sikkert du skal smage den her version, og så evt. kom flere æbler på, så vil den være meget friskere end den ellers traditionelle slags! ;-)

    Tak og GOD JUL søde piger!

    /Jose

    SvarSlet
  6. Det ser super lækkert ud! Må helt klart prøves. :-)

    Knus
    katrinedamsgaard.blogspot.com

    SvarSlet
  7. Det lyder som en lækker kombination med æbler! Jeg forstår ikke den danske tradition med at bruge kanel og smør i grød, uden spiser altid min med hindbær eller hindbærsyltetøj. Det er det eneste der virker i min verden :)

    SvarSlet
  8. Tak for de søde kommentarer! Hindbær og hindbær syltetøj må jeg da prøve! Det lyder virkelig lækkert! ;-)

    /Jose

    SvarSlet
  9. Jeg kan ikke sige andet en nam nam! ;-)

    antonierikardsson.blogspot.com

    SvarSlet