13 december 2011

CONFESERIES AUX CANNEBERGES ET POMME || KONFEKT MED TRANEBÆR OG ÆBLE





Af de tranebær der var tilbage fra da jeg lavede tranebærscones, valgte jeg at bage dem i ovnen med honning og kardemomme, så de kunne blive lidt som tørrede tranebær, bare mindre søde, da jeg slet ikke synes at dem man køber har noget med den oprindelig tranebærsmag at gøre. Jeg blandede de bagte jule-tranebær med marcipan, mandler og æble, og så blev de overtrukket med en god, mørk chokolade :-)
BAGTE TRANEBÆR
150 g tranebær
2 tsk kardemomme
1½ spsk honning
Det heles vendes sammen i et ildfast fad og bages ved 160 grader i 30 min.
KONFEKT MED TRANEBÆR, MANDLER, MARCIPAN, ÆBLE OG CHOKOLADE
1 portion bagte tranebær
1 lille æble eller ½ stort
½ dl mandler
50 g marcian
75 g mørk chokolade
Æble og marcipan rives på den grove side af rivejernet og blandes med hakkede mandler og tranebærene. Chokoladen smeltes over vandbad og i mens lægges blandingen ud på et stykke bagepapir som små klatter. Beklæd hver stykke med den mørke chokolade og lad det størkne. Opbevar dem i en kagedåse på køl.

Bisous Chris

Ingen kommentarer:

Send en kommentar