20 februar 2012

RÖSTI MED GEDEOST OG TIMIAN || CUILLÈRE DE POMMES DE TERRE AVEC LE FROMAGE DE CHÈVRE


Jeg håber, at I har nydt jeres vinterferie, og har fået slappet af, så I er klar til hverdagen igen. Jeg var i Italien med min familie og veninder, hvor vi stod på ski, og spiste dejlige stenovns pizzaer.
Billederne er desværre ikke af bedste kvalitet, da det var blevet ret mørkt. Men jeg håber, at i kan forestille jer, hvor fint det var med den store gren af timian og den smeltede gedeost. Jeg elsker kombination af de tre ingredienser, nogle gange er det altså det enkle der fungere bedst. De er perfekte som en forret eller sammen med en frisk salat på en sommeraften! Skønt at det snart er forår, den årstid er nu heller ikke sådan lige at kimse af ;-)
MINI RÖSTI MED GEDEOST OG TIMIAN TIL 4 (omkring 12 små, afhænger af størrelsen)
500 g kartofler
1 lille æg
Salt og peber
Smør eller olie til stegning
200 g gedeost
Rigeligt med frisk timian
Vask kartoflerne grundigt og riv dem groft. Bland den revne kartoffel med ægget samt salt og peber. Varm lidt smør eller olie på panden og form kartoffelmassen til små kager. Steg dem gyldne på hver side og skynd dig at smide en skive gedeost på röstierne når de tages af panden. Server dem lune og pynt med kviste af frisk timian.

BISOUS CHRIS

5 kommentarer:

  1. det skal prøves! hvor ser det dejligt ud!

    antonierikardsson.blogspot.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er jeg rigtig glad for at høre. Og det synes jeg helt bestemt du skal, de er super lækre! :-)
      Bisous Chris

      Slet
  2. Hej piger

    Prøvede jeres röstis og de var super lækre.
    Tilføjede lidt hjemmelavede langtidsbagte cherrytomater, hvilket virkelig godt kan anbefales! :b

    // frkcurting.blogspot.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Cathrine,
      Hvor er det dejligt at høre! Og nøj hvor lyder det godt med de langtidsbagte tomater - det skal jeg helt sikkert huske til næste gang! :-)

      Slet
  3. Hej piger, jeg har prøvet dem, og de smager herre godt. Noget jeg kunne anbefale var proppe nogle rodfrugter i, som rødbeder der gir flot farve, og som knoldselleri der gir den søde smag. Det er som kager til aftensmad, og så er de enda skide sunde, prøv det:) tak for en fed blog, men kæreste elsker den:) meget professionelt:p

    - hrbaun

    SvarSlet