06 marts 2012

BRUSCHETTA AUX AUBERGINES MARINÉES || BRUSCHETTA MED MARINEREDE AUBERGINER







Jeg er blevet helt besat af de her marinerede auberginer, jeg tror jeg ville kunne spise dem hele tiden. Og det bedste af det hele er, at jeg faktisk normalt slet ikke er til auberginer. Opskriften er Jamie Olivers, og den får altså mine varmeste anbefalinger. Det er godt! Så godt, at jeg i går spiste en halv portion alene.
BRUSCHETTA TIL 4-6 PERSONER
2 auberginer
6 spsk olivenolie
4 spsk hvidvinseddike
½ spsk citronsaft
1 stor håndfuld mynte - og evt. lidt citronmelisse
salt og peber

1 fed hvidløg
DU SKAL OGSÅ BRUGE
1 stort godt flute
oliven olie

Start med at skære toppen af auberginerne og vask dem. Derefter skal de skæres ultra tyndt på den lange led, her vil du finde ud af at et mandolinjern er din allerbedste ven. Læg skiverne ud på bageplader foret med bagepapir og bag i en 200 grader varm ovn i ca. 7 min.
I mens røres en dressing af olivenolie, hvidvinseddike, citronsaft, salt, peber, fint hakket hvidløg og groft hakket mynte. Når auberginerne er færdige lægges de i marinaden og trækker i 10 minutter.
I mens skæres brødet i skiver og pensles med oliven olie. Bag dem ved 200 grader i 8-10 min. Hold øje med at de ikke brænder på.
Når det hele er klar lægges et par aubergineskriver, som nu er ganske bløde og fyldt med lækker marinade, på hver skive brød.

Nyd dem varme som en forret eller med en god salat. Du kan også droppe brødet og spise auberginerne med  en grillet hvid fisk eller en god bøf.

BISOUS CHRIS

7 kommentarer:

  1. CHRIS!!! DEM MÅ I LAVE TIL PIGEMIDDAG! De ser helt ekstremt lækre ud...

    SvarSlet
    Svar
    1. Hahha! Skal se hvad jeg kan gøre! Årh du er sød! og de smager heldigvis ligesådan :-)
      Bisous

      Slet
  2. årh! jeg elsker auberginer!

    -Stay happy.
    Antonie

    antonierikardsson.blogspot.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er normalt overhovedet ikke kræsen, men jeg må indrømme at auberginer ikke rigtigt har vundet mit hjerte - før nu! Tak for dine altid rare kommentarer Antonie, det er fantastisk! :-)

      Slet
  3. Hej piger.
    Jeg må indrømme, jeg er blevet fuldstændig afhængig af jeres blog! Den er virkelig fantastisk og inspirerende. Har endda lavet en lille anbefaling om jer på min egen blog idag.
    Keep up the good work!

    knus
    http://rebekkazaar.blogspot.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Ej hvor er du sød! Tusind tak, hvor er det dejligt! :-)
      Rigtig god aften til dig!

      Slet
  4. Hej - så fik jeg prøvet denne opskrift - rigtig god og rigtig fin at se på - jeg forsøgte mig med anden opskrift som også er god når man nu elsker auberginer og tænkt på at de er fine at spise hvis man har forhøjet kolesteroltal. Skær aubergine i tynde skiver - drys med salt - lad stå i 30-60 min - skyl og tør dem i viskestykke, kom lidt olivenolie i et fad vend skiverne eller træk dem gennem olien, vend dem hurtigt på en varm grilpande (så de får striber) tør dem i ovnen ved 70 grader 2-4 timer. De er gode som tilbehør til kød fisk eller bare til at spise! bedste hilsner dorthe

    SvarSlet