06 august 2012

GLACE À LA BANANE DE ANNE || ANNES BANANIS MED CHOKOLADE OG KOKOS

Hos dygtige Anne, der blogger på den flotte blog Anne au Chocolat, så jeg forleden nogle små bananbidder svøbt i chokolade og efterfølgende rullet i kokos. De så helt fantastiske ud! Jose har lavet en version her, som minder utroligt meget om. Slå et smut forbi Annes indlæg her, hvor hun har svøbt sine små bananbidder i den lækre Caramélia chokolade fra Valrhona, som jeg virkelig må få smagt en dag, den lyder himmelsk! Jeg valgte en god mørk chokolade, da det er min yndlings slags. De blev nydt med familien, og som Anne skriver, er det en rigtig god idé, at tage dem ud et par minutter før de skal serveres, da det gør konsistensen utroligt lækker! Jeg tror, jeg må få gang i endnu en portion i dag, det er altid rart at have lidt lækre kolde sager liggende i fryseren, hvis nu solen skulle være så rar at dukke op!
TIL 12 BANANBIDDER SVØBT I CHOKO OG RULLET I KOKOS
2 store bananer (3-4 hvis de er små)
75 g god mørk chokolade
1 dl kokosmel

Skær bananerne i skiver, jeg fik 6 stykker ud af hver banan. Hæld kokosmelet ud på en tallerken. Smelt chokoladen over vandbad og dyp herefter bananerne i chokoladen. Det er lettest at bruge en gaffel. Rul i kokos og stil i dem derefter fryseren. Tag dem gerne op 5 minutters tid før servering, det giver dem en perfekt konsistens.

KNUS CHRIS

4 kommentarer:

  1. Fantastisk lækker opskrift :) Har fulgt jer en del tid nu, og jeres blog er virkelig god. Er især vild med, at I er så gode til at tage billeder af opskrifterne :-)

    Har efterfølgende selv lavet de her bananbidder og folk er helt vildt!

    Mvh Ninna Næslev

    www.foodinmybelle.wordpress.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ninna,
      Tusind tak, sikke en masse dejlige komplimenter! Hvor er jeg glad for at de blev gode! :-)

      Rigtig god weekend,
      Chris

      Slet
  2. Hvor ser de bare gode ud! Det er en super flot blog i har jer! Jeg får helt lyst til at lave det hele! Må jeg spørge hvilken chokolade der blev brugt til bananbidderne?

    Kh Cecilie

    SvarSlet
  3. Hvor lang tid er de i fryseren? :)
    Knus Nanna
    whiteiced.blogspot.dk

    SvarSlet