28 juni 2011

JOUR 2 // DAG 2


Det her er ikke helt præcist rugbrødsboller, men det er rugklapper! Og de smager altså lige så fantastisk, specielt hvis du ruller dem i forskellige kerne såsom solsikkekerne og græskarkerner.

Efter at dejen har stået (tildækket) og hævet natten over skal du nu rive 2 gulerødder i dejen og blande 175 g hvedemel i, men du skal dog holde noget tilbage til æltning. Så kan du selv lave så mange boller du ønsker eller den størrelse.

De skal have 15 min. i ovnen på 210 grader.

Bisous Jose

6 kommentarer:

  1. Mums de ser lækre ud.. -det skal straks afprøves hjemme i køkkenet! :O) Tak for opskriften!

    SvarSlet
  2. Sikke en skøn blog, med en masse lækre opskrifter! Dem vil jeg helt sikkert benytte mig af fremover :) Jeg er nu fast læser. Knus

    evermoreida.blogspot.com

    SvarSlet
  3. De er perfekte til madpakke og til lidt mindre børn fordi at de netop er lidt søde og saftige med gulerødderne ;-) God fornøjelse!

    SvarSlet
  4. Tusinde tak Ida Marie, det betyder rigtig meget at få sådan noget af vide. Vi vil helt sikkert også tjekke din blog ud med det samme! :-)

    Bisous

    SvarSlet
  5. Så er opskriften afprøvet og sikke en succes! :O) Det gik dog op for mig, at jeg kun havde knækkede hvedekerne, så det blev brugt i stedet for rugkerner, men stadig et hit, som nu skal nydes til frokost i dag :O)

    SvarSlet
  6. Det er jeg super glad for at høre Heidi. Man kan rigtig eksperimentere med forskellige kerner og frø ;-)

    SvarSlet