21 august 2011

CROISSANTS AVEC LE BRIE ET LE PARME // CROISSANTER MED BRIE OG PARMA


Disse croissanter er så lette at enhver burde give dem et forsøg, for de smager dejligt! Opskriften til 6 croissanter er fundet i bogen 'Brunch'
En pakke færdig croissantdej der giver til 6 - eller kast dig ud i at lave den selv ;-)
125 g brie
3 skiver parmaskinke
friske rosmarinkviste
Læg en halv skive parmaskinke på hver af croissant dejene. Del derefter brien i 6 lige store stykker og fordel den. Så lægges der friske kviste af rosmarin i dem alle, og de rulles sammen. Til sidst stilles de i en 180 grader varm ovn i 15-20 min. husk at holde øje! Nyd varme til f.eks suppe eller som morgenmad med en god solbærmarmelade. Hvis du ikke er til brie kan den erstattes med gedeost, mozzerella eller hvad du nu ellers er til :-) Og velkommen til alle de nye læsere, både på google friend og på bloglovin, det er dejligt at I vil læse med!
Bisous Chris

8 kommentarer:

  1. Super ide. Det ser virkelig lækkert ud, det må prøves.

    SvarSlet
  2. Tak skal du have! Og du kan roligt kaste dig ud i det, der er ikke så meget der kan gå galt ;-) - Chris

    SvarSlet
  3. Har også lige prøvet disse croissanter på dåse
    - De var faktisk helt ok, og var super nemme/hurtige at lave - klar anbefaling!

    http://itsmypassions.blogspot.com

    SvarSlet
  4. De er nemlig super nemme! Velkommen til og jeg kigger da lige forbi! :-) - Chris

    SvarSlet
  5. Uhm, de lyder lækre og anderledes:)
    Det skal jeg huske til næste gang jeg skal lave brunch..
    Har I set, at modebloggeren Emily Salomon har skrevet lidt pænt om jer?

    SvarSlet
  6. Hej MissMuffin!
    Tusind tak, det tror jeg de vil egne sig rigtig godt til!
    Yes, vi så det nemlig igår, vi blev virkelig glade, ligesom den gang du havde skrevet noget om os! :-)
    Bisous Chris

    SvarSlet
  7. Jeg kan forestille mig, at dette er en god løsning i forhold til selv at lave croissantdej, som jo er ret omstændeligt - jeg har aldrig selv prøvet 'croissanter på dåse', men jeg er heller ikke så vild med croissanter faktisk ;) De ser dog lækre ud :D


    http://hjemmehosxenia.blogspot.com/

    SvarSlet
  8. Hej Xenia!
    Ja, det er nemlig super nemt med croissanter på dåse, og nu er det ikke sådan så de lægger i væske og alt muligt andet stads, det er nærmere som hvis du køber en færdig pizzadej :-) Jeg kan faktisk heller ikke lide croissanter, men disse var åbenbart anderledes, jeg var i hvert fald vild med dem ;-) Og tusind tak! Din blog er rigtig cool, og med spændende opskrifter!
    - Chris

    SvarSlet