30 august 2011

D'AMANDES AVEC DU CACAO ET DE RÉGLISSE // MANDLER MED KAKAO OG LAKRIDS



De her lækre mandler er virkelig hurtige at lave, de tager højest 10 min. og smager herligt! Selvom kakaoen er mest dominerende kommer der lige et strejf af lakrids tilsidst hvilket jeg synes fuldender dem. De er perfekte som en værtindegave i et glas, som på det sidste billede, og så er det jo også lidt mere personligt at komme med noget hjemmelavet end de lækre Summersbird mandler, som de er stærkt inspireret af :-) Det er så let at det jo næppe er en opskrift, men det giver i hvert fald til en god portion, du kan altid lave lidt om på målene hvis du ønsker færre eller flere.
200 g mandler
100 g mørk chokolade (helst 70% eller derover)
ca. 2 spsk mørk kakaopulver (ikke nesquik eller andet "drikkeligt" kakao)
ca. 1 spsk lakridsrodspulver
Smelt chokoladen i et vandbad, og vend mandlerne i. Hæld kakao- og lakridsrodspulver ud på en bageplade med bagepapir, og vend de chokoladeovertrukne mandler i (chokoladen må ikke være størknet). Hvis der ikke er nok kakao- og lakridspulver til mandlerne, kan du bare tage lidt ekstra på. Lad dem tørre helt på bagepladen, og hæld dem på et helt rent syltetøjsglas :-)
Bisous Chris!
Rosiner svøbt i mørk chokolade ville også være lækkert blandet med mandlerne, de skal dog ikke vendes i kakao- og lakridspulveret 

13 kommentarer:

  1. Nej hvor lækkert . og lidt sjovt at jeg lige har set netop det samme, bare med hvid chokolade, også udgivet i dag på en anden blog . Det er nok chokolade-lakrids-mandel dag i dag ;)

    SvarSlet
  2. Hej Nanna!
    Ej hvor sjovt, det smager også dejligt, så det er sikkert derfor ;-)
    - Chris

    SvarSlet
  3. Ej hvor ser de lækre ud, dem tror jeg helt sikkert jeg skal prøve at lave en dag! :-) Men det bliver sikkert langt fra så lækre og pæne som dem du har. Virkelig god idé Chris! :))
    Jeg elsker jeres blog, og er så inderligt stolt af jer <3
    Knus

    SvarSlet
  4. Du er nok den dejligste! Du er super sej til at lave mad, så jeg er sikker på at de bliver dejlige hvis du laver dem! <3
    Kys Chris! :-)

    SvarSlet
  5. hvor køber man lakridspulver henne piger?

    SvarSlet
  6. Hej Cilie!
    Det kan du købe i Helsekost forretninger og steder hvor de sælger mærket 'Urtekram', det gør de foreksempel i Netto :-)
    - Chrus

    SvarSlet
  7. Hvor ser det lækkert ud! Rigtig flotte billeder i tager :-)
    - Laura

    SvarSlet
  8. Wee! det er første gang jeg ser jeres side, og hvor er den fin...og alt for lækre billeder.
    High five til jer girls:O)

    Pt er lever jeg selv på stenalderkost (se evt mere på min blog; piasabine.com), så må nøjes med at savne over billederne *øv*

    Dejligste dag
    <3
    Pia Sabine

    SvarSlet
  9. Hej Laura!
    Mange tak! Jeres blog er også så fin, og med lækre opskrifter! :-)

    Hej Pia Sabine!
    Tusind tak, hvor er det dejligt at høre at du synes om vores blog! Jeg kigger forbi med det samme :-)

    - Chris

    SvarSlet
  10. Det ser super lækker ud. Fin blog i har :-)

    SvarSlet
  11. Hej Stine, mange tak! Jeg kigger lige forbi din blog :-)
    - Chris

    SvarSlet
  12. Åh, hvor ser det lækkert ud!!
    /poetryandthinking.blogspot.com

    SvarSlet