06 september 2011

COURGES BRUSCHETTA // SQUASH BRUSCHETTA


Det var lidt af et forsøg jeg havde lyst til at afprøve og jeg må indrømme at det smagte helt fantastisk!!
Jeg lavede mit på rugbrød fra bageren da jeg mest er til rugbrød og det er jo faktisk også en del sundere en hvidt brød. Jeg elsker almindelige bruschettaer og hvidløgsbrød, så derfor har jeg eksperimenteret lidt med det ;-)

SQUASH BRUSCHETTA:
½ squash
3-4 blommetomater
1 spsk æbleeddike
1 håndfuld grofthakket mandler
Frisk rosmarin el. timian
1 fed hvidløg
oliven olie
salt og peber

Servere med revet mozzarella eller parmesan.

De er super enkle og man kan servere dem til forret i form af en masse små udgaver ;-)

Bisous Jose

7 kommentarer:

  1. Det ser knagme' godt ud :O) Og god ide med rugbrød i stedet for man altid bruger hvidt brød, som jo ikke ligefrem er så sundt ;O) Dejlig inspiration igen-igen!

    SvarSlet
  2. Rigtig god ide at lave bruchetta på et godt rugbrød. Det vil jeg prøve næste gang vi har et godt rugbrød
    Tak for dejlig inspiration

    SvarSlet
  3. Heidi; Ja det er så smart, og det smager faktisk også bedre, hvis jeg selv skal sige det ;-) Tak.

    Ann-christine;
    Det er nemlig super lækkert, men du kan sagtens bruge et lidt "kedeligt/tørt" rugbrød da du næsten ikke kan smage forskel når det kommer i ovnen :-)

    -Jose

    SvarSlet
  4. Mums, lavede dem i weekenden, og det var et hit!

    SvarSlet
  5. Det er jeg rigtig glad for at høre!! :-)

    -Jose

    SvarSlet
  6. Hvad er fremgangsmåden? Jeg er helt dum i et køkken, så ingredienslisten er ikke nok :(

    SvarSlet
  7. Hej, hvor lang tid vil du give det i ovnen?? :)

    SvarSlet