17 september 2011

PÂTES PARFAITES // PERFEKT PASTARET


Jeg ville virkelig ønske at jeg kunne tage æren for denne pastaret, så nem, så flot og SÅ lækker! Men sådan er det desværre ikke, jeg har nemlig fundet den på den flotte madblog foodfanatic, der er skrevet af dygtige Nadia! Hun laver de lækreste ting, så skynd jer forbi hendes blog hvis I ikke kender den i forvejen. Jeg er sikker på at denne pastaret bliver en klassiker herhjemme. Det er nok desværre ikke rigtig en ret man kan spise flere gange om ugen, da den indeholder meget fløde, men en dag, hvor man føler man vil forkæle sig selv og sin familie, uden for meget besvær, er denne pastaret lige i øjet, jeg synes alle burde ynde sig selv at prøve den en dag. I hvert fald, hatten af for Nadia! Jeg lavede meget få ændringer, skiftede normal pasta ud med fuldkorns, undlod fennikelfrø (da jeg desværre ingen havde) og tilføjede champignoner for at få en lidt 'større' ret, så den kunne spises for sig selv uden tilbehør. Her får i den som jeg lavede den, og hvis I hellere vil se Nadias, hvilket jeg synes at I skal gøre, så er der et direkte link til retten her. Der er til 5 meget sultne personer :-)
500 g fuldkornspasta 
4 dl fløde
1 lille dåse tomatpure (3-4 spsk)
5 fed hvidløg
1 stort løg
1 rød chili
1 bakke champignoner
200 g chorizo
Parmesan til den færdige ret
Kog pastaen indtil den er al dente. Skær chorizoen i grove tern, hak chilien, løget og hvidløgene. 
Varm olie i en stor pande og tilsæt chorizo, løg og hvidløg, steg videre i et par minutter. Kom tomatpure og fløde i, rør og smag til med salt og peber. Hæld championer i skiver i retten, og lad dem falde let sammen. Vend pandens indhold sammen med pastaen, og slut af med god, friskrevet parmesan. Jeg serverede halve rødløg til, som var bagt i ovnen med honning, salt og peber.

Bisous Chris :-)

2 kommentarer:

  1. Kære Chris
    Mange tak for de rigtig søde ord om min blog. Det glæder mig, at du kunne bruge opskriften. Skøn blog i har i øvrigt. Det er første gang, jeg besøger den, og jeg er vild med det, i laver.
    Hermed en ny læser :)
    Kh Nadia / foodfanatic.dk

    SvarSlet
  2. Hej Nadia!
    Det var da så lidt, og fuldt fortjent :-) Mange tak! :-)
    Chris

    SvarSlet