04 oktober 2011

PESTO D'OSEILLE, MÉLISSE ET MENTHE // PESTO AF SKOVSYRE, CITRONMELISSE OG MYNTE





Det er rimelig længe siden at jeg lavede denne pesto. Den opstod dels fordi jeg skulle bruge noget af al den mynte jeg havde fået af min naboer, og dels fordi at jeg havde lyst til at lave en lidt anderledes pesto. Skovsyre er til at finde i din have eller i skoven, og er det du ser på det første billede, de smager syrligt, men på en meget blid måde :-)
1 håndfuld mynte
1 håndfuld skovsyre
1 håndfuld citronmelisse
1/4 dl græskarkerner
½ dl olie, lidt mere hvis du har problemer med at få det til at køre rundt
25 g parmasanost 
2 fed hvidløg
saften fra ½ citron
Blend det hele sammen, og opbevar det på glas i køleskabet, og nyd den til pasta eller på dit yndlingsbrød. Jeg har bla. andet brugt den på mine nye yndlingsboller, opskriften på dem skal i nok få en af de nærmere dage :-)
Bisous Chris



23 kommentarer:

  1. Der er seriøst intet bedre, end hjemmelavet pesto! -Mathilde Axelsen:-)

    SvarSlet
  2. Hey Mathilde!
    Ja, det er det bedste! :-)
    - Chris

    SvarSlet
  3. Nej intet slår en hjemmelavet pesto, og hvor ser det lækkert ud på bollen på det sidste billede.
    I har altid sådan nogle smukke billeder her på siden! :-)


    http://theglitteronmymind.blogspot.com/

    SvarSlet
  4. Hej Louise!
    Det er virkelig det bedste, helt friskt og så kan man jo selv bestemme forholden. Tusind tak, det er dejligt at høre! :-)
    - Chris

    SvarSlet
  5. hvor ser det sindssygt lækkert ud - der er ikke noget bedre end hjemmelavet pesto, så det er dejligt med en lidt anderledes opskrift, den vil jeg helt klart prøve!

    x jesuischristine.blogspot.com

    SvarSlet
  6. Fantastiske billeder. Specielt det første!

    SvarSlet
  7. Hej Christine!
    Tusind tak, det synes jeg du skal, den er dejlig frisk! :-) Jeg har forresten været forbi din blog, og tjekker den tit, den er vildt fed, og er så vidt jeg husker fast læser, ellers laver jeg om på det med det samme ;-)

    Hej Linn!
    Mange tak, hvor er du sød! :-)

    - Chris

    SvarSlet
  8. Hjemmelavet pesto er på min absolutte favoritliste, men desværre er min mini-køkkenhave nu ikke længere fyldt med friske urter og krydderer! Det har ellers været godt hele sommeren!

    SvarSlet
  9. Hey!! :-)

    Jeg er rigtig vild med jeres madblog! Har selv lige oprettet en, som henvender sig til folk på SU. Jeres blog er stor inspiration for mig, så jeg tænkte, om jeg må sætte den på min blogroll? :-)

    Amalie//
    amaliesmad.blogspot.com

    SvarSlet
  10. Hej Marian!
    Ja hjemmelavet pesto er super dejligt! Min køkkenhave holder heldigvis lidt endnu, det er simpelhen så dejligt med sådan én :-)

    Hej Amalie!
    Mange tak, dejligt at du kan bruge bloggen! Virkelig lækker blog du selv har, er blevet fast læser, og ja selvfølgelig må du det! :-)

    - Chris

    SvarSlet
  11. Hi i am kavin, its my first time to commenting
    anyplace, when i read this piece of writing i thought i could also create comment due to
    this sensible article.
    my web page: acid rain dvd

    SvarSlet
  12. Greetings I am sο glad ӏ found уour blog рage,
    I really found you by аcсident, ωhіle I ωas searchіng on Βing fоr sοmething еlse,
    Anуhow I am heгe now and ωoulԁ juѕt lіκе to sаy thanks for a incredible pοst аnԁ а
    аll round interestіng blog (ӏ alsο love the
    theme/ԁeѕign), ӏ dοn't have time to read it all at the moment but I have book-marked it and also included your RSS feeds, so when I have time I will be back to read a lot more, Please do keep up the great work.
    Here is my homepage - hotmail correo iniciar sesion

    SvarSlet
  13. Yes! Finally someone writes about a beautiful mind.
    Here is my site - absolutely free nextel ringtones

    SvarSlet
  14. I absolutelу love your blοg.. Excellеnt cоlοrs
    & thеmе. Dіԁ you develop this ωebѕite yоuгself?

    Ρlеase геply baсk as I'm trying to create my own website and would love to know where you got this from or just what the theme is named. Thank you!

    Here is my homepage: abc distributing phone number
    My webpage > Adobe Shockwave Games

    SvarSlet
  15. Fantastic beat ! I wish to apprentice whilst you amend your web site, how can i subscribe for a weblog web site?

    The account aided me a applicable deal. I had been a little bit familiar of this your broadcast provided shiny
    transparent idea

    Also visit my web page :: meratol review

    SvarSlet
  16. Pretty nice post. I simply stumbled upon your weblog and wanted to
    mention that I have truly enjoyed surfing around your blog posts.

    In any case I will be subscribing for your rss feed
    and I'm hoping you write once more very soon!

    Have a look at my site; Accounting Testing Brochure

    SvarSlet
  17. Youг current artіcle offers cоnfirmеd uѕeful
    to us. It’s rеаlly helpful and yοu
    are naturally really wеll-informеd in this aгea.
    You get opеnеd up my sight to be able to varуіng thoughts аbοut thiѕ subject matter usіng intriguing, nоtаble аnd
    relіable wгitten content.

    Feel free to suгf to my page ... buy Xenical
    My web page : buy Xenical

    SvarSlet
  18. Kan man bruge solsikkeolie i stedet for olivenolie? :-)

    SvarSlet
  19. Үour current ωrіtе-uρ featuгeѕ сonfiгmеd necessarу to mуѕelf.
    It’s quite useful and уou're simply naturally quite experienced in this region. You have exposed my own sight to be able to various thoughts about this particular matter along with intriguing and reliable articles.

    Also visit my page; http://america2inc.com
    Also visit my web site : buy Klonopin

    SvarSlet
  20. Good гespond in retuгn οf this difficulty wіth firm arguments anԁ eхplaining еνerything
    conсernіng that.

    Ηеrе is my webpage: abrir cuenta facebook

    SvarSlet
  21. Keep on writing, great job!

    Have a look at my web-site :: nokia e5 specification

    SvarSlet
  22. The organization has two automotive diagnostic program systems and 1 incorporate
    on capabilities package. At$fifty-$100 OBD-II scanners
    are surely nicely worthy of possessing.

    my blog; free obd2 scan tool software

    SvarSlet
  23. That is really interesting, You're a very skilled blogger.
    I have joined your rss feed and sit up for looking for more of your wonderful
    post. Also, I've shared your website in my social networks

    air force ornament

    SvarSlet