06 november 2011

CÉLERI-RAVE AVEC DES DATES ET LA MENTHE || KNOLDSELLERI MED DADLER OG MYNTE




Det er godt nok længe siden at jeg har blogget ordenligt. Og hvis jeg skal være ærlig, så har jeg savnet det vildt meget. Jeg elsker det, og jeg elsker alle jeres positive kommentarer! Som i nok kan se er der sket lidt ændringer her på bloggen, som dygtige Chris har stået for. Der er kommet opskriftsindeks og "sider" under headeren. Vi arbejder stadig på at gøre bloggen bedre, så i må meget gerne komme med forslag!

Jeg er en af dem der synes at kartofler er rigtig, rigtig kedelige, hvis der ikke er en eller anden form for créme eller sauce. Derfor er jeg nu begyndt at spise knoldselleri som en erstatning. Knolden har meget mere smag og er mere spændende, synes jeg. En anden ting som jeg også en gang i mellem spiser er jordskokker, som du i øvrigt også kan bruge i denne ret. Du skal bare skrælle og koge jordskokkerne til de er møre.
I får ikke en præcis opskrift da jeg bare lavede den udfra hvor meget jeg kunne spise, så i kan selv vurdere hvor meget i vil lave. En hel knold kan 8 mand høj, sagtens dele.

KNOLDSELLERI MED DADLER OG MYNTE:
Knoldselleri
Valnødder
Dadler
Salt og peber
Olie

Varm ovnen på 200 grader. Skræl knolden og skær den i små stave, som du fordeler på en bradepande. Kom lidt olie, salt og peber og vend. Stil dem i ovnen til de er begynder at blive gyldne. Smag evt. på én.
Hak valnødder groft og skær dadler i ringe. Vend det hele sammen i en flot skål og klip mynte fint ud over. Kværn evt. lidt groft peber ud over til sidst.

OBS. Ville i have det ok med at overskriften kom på fransk igen, eller fylder det for meget? Vi er meget nysgerrige efter at høre alle jeres meninger!

Bisous Jose!

18 kommentarer:

  1. Personligt foretrækker jeg det uden de franske overskrifter ;)

    SvarSlet
  2. Jeg foretrækker det helt klart med, det er så stor en del af jeres blog, og en del af jeres charme, så jeg synes ikke det er det samme uden overskrifterne. Forresten, dejligt at i er tilbage tøser!

    Kys

    SvarSlet
  3. Tak Klara, den kommer med i overvejelserne ;-) HAhaha

    tak du <3

    /Jose

    SvarSlet
  4. Hvor ser det altså bare SÅ lækkert ud. <3

    SvarSlet
  5. Tak, hvor er du sød Johanne! ;-)

    SvarSlet
  6. Det ser super lækkert ud, må jeg prøve en dag!

    http://katrinedamsgaard.blogspot.com/

    SvarSlet
  7. Jeg er også vild med de franske overskrifter - synes det passer rigtig godt til jeres blog :)

    //Simone.

    SvarSlet
  8. Tusinde tak Katrine, det synes jeg du skal ;-)


    Simone; Jeg tror næsten at det bliver med franske overtekster, med de kommentarer der har være ind til videre ;-)

    /Jose

    SvarSlet
  9. Hej piger :)
    Jeg synes helt klart også, at I skal putte de franske overskrifter på igen - det giver sådan et fint lille twist :)

    SvarSlet
  10. Okay, det er klart stemmer for franske overskrifter ;-)
    TAK piger!

    /Jose

    SvarSlet
  11. Det er så hyggeligt og en del af jeres blog med de franske overskrifter så det synes jeg bestemt der skal være :-)

    SvarSlet
  12. Tak for kommentaren Ninette! :-)

    /jose

    SvarSlet
  13. Lækker opskrift - den må jeg snart prøve af!

    SvarSlet
  14. Tak Linn! Det er dejligt med en forandring, så man ikke spiser kartofler med sovs hele tiden ;-)

    /Jose

    SvarSlet
  15. Jeg stemmer FOR franske overskrifter, selvom jeg ikke fatter et hak.. Bare så hyggeligt og fint!

    SvarSlet
  16. De franske overskriver gør bloggen så original! Bliv endelig ved med et!

    SvarSlet
  17. Super, de franske bliver nu inført igen igen. Tak for jeres søde kommentarer! ;-)

    Bisous Jose et Chris

    SvarSlet