07 december 2011

BETTERAVES AVEC CRÈME DE RAIFORT || RØDBEDER MED PEBERRODSCREME

Jeg er helt vild med rødbeder, både smagen og farven. Cremen er virkelig lækkert sammen med, og man kan faktisk lave en virkelig lækker gæsteret med tyndtskåret rødbede, oksecarpaccio, rucolla, parmasan og peberrodscremen, men det kan jeg vise jer en anden dag.
Her er der tilbehør til 4 personer
DE BAGTE RØDBEDER
600 g rødbeder
Olivenolie
En lækker balsamicoeddike, vi brugte Meyers blomme-version
Salt og frisk peber
PEBERRODSCREME
40 g revet peberrod
2½ - 3 dl cremefraise 
1 tsk hvidvinsvinegar 
1 spsk citronsaft
Skær rødbederne i både eller stave og vend dem i olivenolie, balsamico og salt + peber. Bag dem i en 225 grader varm ovn i 25-30 min. Imens røres alle ingredienserne til cremen sammen. Så har du lækkert og hurtigt tilbehør som kan serveres varme til en god salat og en fisk :-)
Opskriften har jeg nuppet fra Jamie Oliver.


Bisous Chris

6 kommentarer:

  1. Hej Anne,
    Tusind tak, det smager også dejligt! :-)
    Bisous

    SvarSlet
  2. putter du noget over rødbederne? sølvpapir eller sådan noget? jeg synes nemlig tit de bliver lidt underlige og en anelse hårde uden på når jeg bager dem i ovnen..

    SvarSlet
  3. Hej Vogel,
    Jeg kan nu meget godt lide når de er lidt hårde og sprøde, men du kan sagtens tage sølvpapir over dem, det tror jeg de vil blive gode af :-)
    Bisous

    SvarSlet
  4. Jeg synes at det ser rigtigt lækert ud! Two thumbs up :)

    SvarSlet
  5. Hej Linn,
    Hvor er det dejligt at høre, two thumbs up til dig og din blog også :-)

    SvarSlet