05 februar 2012

PAIN DE BANANE // BANANBRØD




Der findes intet bedre end varmt hjemmebag, om det så er sødt eller bare hjemmebagte boller, på en kold vinterdag i februar. Jeg er vild med konceptet med at putte banen i brød, kager og nu også pandekager. Det giver en lækker svampet effekt og så smager det altså bare forrygende - især i selskab med chokolade.

Jeg har holdt fødselsdag idag for familien, da det jo er min fødselsdag!
15 år - og stadig meget madglad. I morgen vil jeg derfor poste lidt lækkert fra dagen ;-)

Det er i øvrigt skide skønt at være tilbage på bloggen! Jeg håber stadig at i er derude ;-)

BANANBRØD MED BIRKES:
100 g smør
100 g rørsukker
1 æg
4 bananer
½ dl yoghurt
Korn fra 1 vanilje stang
225 g mel
1 tsk kanel
1 tsk. natron
1 nip salt
½-1 dl blå birkes

Bland blødt smør og sukker til en cremet masse. Tilsæt æg og rør det godt ud. Tilsæt mosede bananer, yoghurt og vaniljekorn. Rør godt rundt og kom herefter mel, natron, kanel, salt og birkes.
Smør en bageform(gerne en brødform) og hæld dejen i. Stil brødet midterst i ovnen og giv den 45 min. ved 180 grader.

Bisous Jose

10 kommentarer:

  1. Mmmmmmmmmmmmm! Det skal jeg helt klart lave!

    SvarSlet
  2. Mhm, det ser skønt ud!

    Hjertelig tillykke med fødselsdagen :)

    Kærligst Caroline

    SvarSlet
  3. Det ser og lyder virkelig lækkert!
    Jeg er stadig med herude og nyder at I er tilbage :--)
    <3 - lig tillykke med dagen!

    SvarSlet
  4. Hvor ser det lækkert ud. Jeg har svært ved at komme i tanke om noget bedre end helt friskt hjemmebag!
    Jeg er for resten også vild med den nye stil på billederne - superflot! :)
    Stort tillykke med dagen!
    Kh Luise

    http://sesamsesam.com/

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Luise!!

      Jeg har forresten snakket med Philippe. Hvor er det skægt at i også kender hinanden! ;-)

      Fortsæt bloggingen!! :D

      /Jose

      Slet
    2. Gud ja, det er rigtigt. Det er noget af et tilfælde :)
      Og tak for det lille boost; jeg blogger videre med stor glæde! :) Man bliver jo lidt småafhængig, når først man er startet - også selv efter så kort tid, som jeg har været i gang! :)

      Og I må også lige blive ved - jeg har savnet jeres blog! :)

      Kh Luise

      Slet
  5. Tusinde tak søde læsere!! Jeg synes helt klart i skal prøve at lave brødet, det smager fantastisk, især som en lille snack! ;-)

    SvarSlet
  6. ej hvor ser det lækkert ud!

    antonierikardsson.blogspot.com

    SvarSlet
  7. det ser lækkeret ud!!!
    vil prøve at lave det til mine venner!!!

    SvarSlet
  8. Hvorfor er det der skal bruges natron i alle opskrifter på bananbrød?? og ik bagepulver??

    SvarSlet