20 maj 2013

MANGO SORBET MED ET STREJF AF INGEFÆR


Endnu en asiatisk ret, men denne gang en dessert. En kølende sorbert til en af de der varme dage hvor solen bare bager. Dem er er der ved komme en del af nu synes. det rart. Mango og ingfær går rigtig godt i spænd sammen da mango er rigtig sød når det er modent, og ingefær er mere frisk. Jeg tror det er en af de første gange jeg laver sorbet is i min ismaskine, så derfor er jeg lidt i tvivl om det er mening at den ikke blive helt færdig-frosset og altså skal have lov at sætte sig det sidste i fryseren. Er der nogle af jer der kan gøre mig klogere på det?









MANGOINGEFÆRIS:
2 modne mangoer
    3 dl vand
    150 g sukker
    2 spsk glukosesirup
    2 spsk citronsaft
    2-3 cm revet ingefær
    Ristet kokosflager til pynt
    Mynte

Skræl mangoerne og skær alt kødet fra stenen. Kog vand og sukker i en gryde i 3-4 min. Tilsæt      citron, ingefær og glukosesirup. Lad det afkøle før du blender mangokødet i. Kør sorbeten i en ismaskine og kom den herefter i fryseren til den skal bruges.




BISOUS
Jose

9 kommentarer:

  1. Hvor er bægerne fra? :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. De er far miss etoile, mener der findes en webshop, og ellers har de dem i Bahne ;-)
      Kh Jose

      Slet
  2. Den er SÅ lækker den opskrift!


    fuckingfabulousblog.blogspot.dk

    SvarSlet
  3. Hvilken ismaskine har du? Jeg har haft to, begge gået i stykker, så nu vil jeg pokkeme have noget ordenligt!
    Tak, for inspirerende blog og SÅ lækre billeder (:

    SvarSlet
    Svar
    1. Min er købt i Magasin og mærket er Philips, og jeg mener at jeg fik den for 500 kr. ;-) Nu er det min første ismaskine, så jeg har ikke så mange erfaringer med dem, men indtil videre har jeg ingen problemer haft med min!

      Knus

      Slet
  4. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  5. WOW det ser lækkert ud..
    Har i lyst til at tjekke vores blog ud.. Vi er nye, men vi brænder for det.. I har lige fra starten været vores inspirationskilde, og givet os lyst til selv at starte vores egen blog, så tak for det... Man bliver virkelig sulten når man ser jeres fantastiske billeder... Jeg elsker at prøve jeres opskrifter, da de altid ser så indbydende ud.. Håber vores bliver lige så god som jeres en dag... <3
    link:http://kagedaaserne.blogspot.dk/

    kærlig hilsen Kagedåserne :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej med jer,

      Har lige tjekket jeres blog - den er godt nok flot!! I er allerede godt på vej til at blive upcoming madbloggers, fandme fedt at flere unge mennesker kaster sig ud i madblogs!
      Tusinde tak for al jeres ros piger, det gør os rigtig glade at høre!

      Knus Jose

      Slet