13 august 2013

CITRONMUFFINS MED INGEFÆRHONNING

For noget tid siden fik Chris og jeg tilsendt nogle honninger fra mærket HELT honey. Jeg havde ikke kendskab til det før nu, og jeg må indrømme at jeg er taknemmelig over at jeg nu kender til dem, for de er faktisk rigtig gode. Svagsvarianterne er mange: Chili, forår, havtorn, hindbær, sensommer og flere endnu. Vi valgte lakrids, ingefær og sommer. De var smadder lækre, og især layoutet er jeg personligt vild med. Synes mærkaterne er så fine med al verdens friske farver der passer til smagen - meget appetitligt. Til de sommerlige citronmuffins med marcipan har jeg valgt ingefærhonningen, da jeg elsker citron og ingefær sammen, også i min te! Tjek blok18.dk, for flere smagsvarianter og andre lækre produkter.

CITRONMUFFINS:
150 g blødt smør
200 g sukekr
1 vaniljestang, kornene derfra
4 æg
100 g marcipan, revet
1/2 tsk bagepulver
1 nip salt
200 g hvedemel
1/2 dl cremefraiche
2 øko citroner, skal og saft derfra

Pisk smør, sukker og vaniljekorn sammen til en luftig hvis masse. Tilsæt æggene et ad gang. Vend den revet marcipan i dejen, sammen med saft og skal fra citron og cremefraichen. Bland mel, salt og bagepulver i en anden skål og bland det hele sammen. Fordel dejen i små muffinsforme.

Bag dem ved 180 grader i ca. 15 min, afhænger lidt at størrelsen. Lad dem køle af og spis dem som de er eller med lidt honning og te.



BISOUS
Jose

Ingen kommentarer:

Send en kommentar